Datawarehouse

Datawarehouse: next level data-driven technology.

Hoe meer data beschikbaar is van je klanten en leveranciers, des te ingewikkelder wordt het om een compleet én samenhangend beeld te krijgen. Onze oplossing hiervoor is het datawarehouse. In het datawarehouse combineren we datasets, waardoor er een volledig beeld ontstaat over de customer journey, effectieve campagnes of het effect van budgetverschuiving. Ons datawarehouse is een van de pareltjes van onze organisatie. We combineren inzicht uit campagnes, landingspagina’s en verkoopcijfers en verrijken dit met offline informatie.

Alle data op één plek.

Veel bedrijven slaan data verspreid op. Een CRM-systeem voor klanten, Google of Adobe Analytics voor online analytics, marketing automation tools voor email en campagne resultaten uit bronnen als Facebook of Bing. Al deze verschillende systemen vertellen “andere” waarheden. Om nog maar niet te spreken over offline verkoopcijfers! Niet bij ons. Wij hebben een datawarehouse gerealiseerd waarin daadwerkelijk alle data samenkomt en wordt gebruikt. Ons datawarehouse heeft een databasestructuur waarmee we alle relevante data met betrekking tot onze marketingactiviteiten koppelen aan de data van onze opdrachtgevers. Het dient als uitgangspunt voor onze inspanningen op het gebied van business intelligence en helpt campage specialisten om slimmere keuzes te maken.

COO

Bram.

"Data is veel meer dan cijfers. Het geeft bijvoorbeeld ook inzicht in psychologische verschillen op lokaal niveau. Wij werken voor 12 landen, waar de accenten altijd anders liggen. Duitsland hecht waarde aan certificering, Frankrijk aan de kwaliteit van het assortiment en Nederland is meer gericht op prijs. Met BI stemmen we hier verschillende strategieën op af."

Voorspellingen over klantgedrag.

In vergelijking met de markt lopen we voorop. Dataregistratie staat centraal en we richten ons nu vooral op de kwaliteit van data. We hebben fors geïnvesteerd in ons eigen datawarehouse en zijn nu in een volgende groeifase aanbeland. Nu al kunnen we de complete journey die consumenten afleggen volgen: van de impressie tot installatie. Maar we zijn ook een heel eind met de forecast functie. Met gecombineerde data is het straks mogelijk accurate voorspellingen over klantgedrag te doen. Combineer dit met een zelflerend algoritme en je snapt dat er veel enthousiasme is over de toekomst.

Vacatures.

Development_Icon

Web development.

Wij bouwen e-commerce-oplossingen voor een groot netwerk aan websites, gericht op consumer goods. Altijd met als doel: het genereren van kwalitatief hoogwaardige leads voor onze klanten.

Lees meer
Cro Icon

CRO.

Niet alleen af en toe een A/B test draaien, maar continue optimaliseren van campagnes, media en de websites. CRO (Conversion Rate Optimization) is veel meer dan dat. Onze specialisten maken klantgedrag inzichtelijk en optimaliseren het pad van bezoek tot aan aankoop.

Lees meer
Marketing_Communicatie

Online marketing.

Op gebied van online marketing combineren we de kracht van de verschillende online kanalen. Zo gebruiken we emailmarketing om het bereik te vergroten, zetten we social media in om buying reasons duidelijk te maken. Alles om uiteindelijk meer leads te halen. Natuurlijk doen we dat allemaal in eigen huis.

Lees meer
Marketing_Icon

Marketing intelligence.

Hoe komt de aankoopbeslissing van een consument tot stand én naar welke informatie is men op zoek. Marketing intelligence is voor ons de basis om te komen tot continue verbeteringen.

Lees meer
Compagne_Managment_Icon

Campagne management.

Ook de executie steken we data driven in. Multichannel campagnemanagement organiseren we zo efficiënt mogelijk binnen G2G. Onze campagnes richten we met behulp van de laatste tools en technieken op de individuele consument.

Lees meer
Data Warehouse Icon

Datawarehouse.

Eén van onze belangrijkste projecten is het datawarehouse. Hierin combineren we losse data tot één gerelateerd geheel. Dit stelt ons in staat om complexe analyses te doen, de mediamix te verbeteren en klantgedrag te volgen over de diverse websites.

Lees meer